Samarbeten på olika sätt blir ju allt vanligare mellan olika företag. Tokroligast har nog på senare tid varit IKEA som delade ut ett kilo gratis köttbullar till de besökare i somras som gick på deras designutställning på Liljevalchs i Sthlm. När det gäller filmen om Coco är jag förvånad över att inte företag som H&M som finns världen över inte satsat på ny kollektion inspirerat av Coco. De om nån hade med all säkerhet sålt jersykjolar med tillhörande topp på löpande band, dessutom finns väl redan pärlhalsbandet i sortimentet? Här hade de kunnat dra uppmärksamhet från filmens magiska kraft och ordnat tävling om biobiljetter etc.
I modebilden finns annars den vita skjortan med den illa svarta västen (stil, alltid rätt), flera magasin har nappat på det här och sänt ut stylister för att ta tempen på Coco-andan år 2009. Och jag rotat i mina klädlådor efter mina västar, en svart klassisk kritstrecksrandig från Marie Phillipe på MQ och en marinblå hämtad från kinesisk skoluniform köpt för 25 yuan (då 1996) ungefär 5 svenska kronor på wischan i Mittens rike (jättesnygg utan nåt under - jag reste en månad utan bagage i Kina - bara handbagage- jag köpte det jag hade på mig under vägen, denna gillade jag så mycket att jag behöll den). En ny vit lång (ja, jag vill ha en lång) skjorta har jag hittat på Ellos för 298 kronor men de kastar över mig på Internetrabatter så slutpriset blir 150 plus frakt dvs 198 kr. Dressed for success!
(Ser du mig i detta är det inte jag som är Coco utan kuku!)
onsdag 14 oktober 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar