söndag 1 november 2009

Window to the world

Window to the world - så heter Sony Ericssons senaste produktsatsning i mobilfamiljen. Idag ska den lanseras stort i London, enligt källa som arbetar med affärsekonomin. Jag skojade om det skulle ske på Wembley...

Först var det "Ericsson - Makes you heard",

Sedan kom "Ericsson - Taking you forward",

Och nu "Ericsson - Your window to the world".

Allt handlar om skärmstorlek, ständig uppkoppling, exponering av jaget.

Jag vill veta mer om det samhälle vi bygger upp. Alla har tillgång till all information, i princip. Samtidigt ökar disinformationen. Musikbranschen tillväxt som extrem maktfaktor. Ska man ha en plats i det nya samhället måste man vara med i det ständiga informationsflödet, delaktig via modern teknik.Den traditionella journalistens ursprungliga roll är degraderad, tyvärr.

Alla sitter vi där inom kort med våra personliga hemsidor, för att hantera vårt egna webbforum. För knappt en månad sedan insåg jag att det finns "no way out" jag måste skaffa mig detta. Det som var det avgörande var sångerskan Marit Larsens hemsida...konkret, basic designad för snabb kommunikation.Bland journalister är inte detta så vanligt, men jag ligger ju alltid steget före...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar