En trend, en tendens, att varumärken som anser sig ha ett högt och tidslöst modevärde startar second hand-butiker. Det är inget som förminskar eller försämrar omdömet, utan tror att trogna kunder uppskattar möjligheten. I Sthlm, Filippa K:s ursprungsstad, finns numera hennes original butiker lite här och var, (bland annat även i Bryssel och sedan något år tillbaka också här i Malmö) - men sedan kort även i sthlm en second hand butik för enbart hennes plagg.
Har funderat över andra varumärken som kan i dessa miljötider passa in i liknande koncept. Och det jag kommer på först är Levi´s. Det har funnits länge och skulle vilja säg att värde på äldre plagg nästan är större än nya som fått stå tillbaka för jeansrevolutionen där varenda fashionista gör sina egna. Levi´s kommer aldrig att bli vad det har varit, även om alla har ett par Levis 501 och 510 i garderoben nånstans. De har även gjort en del annat, t-shirts, skjortor, kjolar etc...så det kan nog funka i mindre skala. Kanske inte som
heltidssysselsättning, men i mindre skala för någon ung mångsysslare som kanske pluggar och dj:ar och bloggar samtidigt i väntan på att livet ska börja:-)
måndag 30 november 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar